مقدمه: حکمرانی در اکوسیستم دیجیتال
اکوسیستم دیجیتال، شبکه پیچیده ای از افراد، کسب و کارها و سیستم هایی است که از فناوری برای تعامل با یکدیگر استفاده می کنند. تفکر استراتژیک سنتی معمولاً بر صدور فرمان و کنترل متکی است که بر اساس معیارهای مشخص و لایههای تصمیمگیری که دارد میتواند موانعی را برای نوآوری و تغییر ایجاد نماید. در دنیای بیش از حد متصل امروزی، جایی که اکوسیستمهای دیجیتال در بسیاری از استراتژیها نقش محوری دارند، شرکتها باید برخی از قدرت کنترلی را که در اختیار خود دارند، به دیگران واگذار کنند تا بتوانند با سایر ذینفعان در یک شبکه غیرمتمرکز مشارکت نمایند. این رویکرد مشوقی برای نوآوری است، انعطاف پذیری را ارتقا می دهد و کسب و کارها را تشویق می کند تا به سرعت به تغییرات واکنش نشان دهند.